Näytetään tekstit, joissa on tunniste heijastin. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste heijastin. Näytä kaikki tekstit

maanantai 17. syyskuuta 2018

Hohtoa lapasiin ja jämälankahommia


Haaveilin jo viime vuoden puolella
Novitan Hohto-langasta neulotuista lapasista.
En kuitenkaan vielä silloin saanut 
aikaiseksi muuta kuin *heijastavan sydämen*.

Sen sijaan nyt, kun luennoille tarvitsen 
jotain helppoa neulottavaa mukaan,
tuli heijastavat lapasetkin tehtyä.




Täytyypä kuitenkin tunnustaa,
että tällä kertaa lapasten neulominen 
ei ollut Strömsö-suoritus.
Purkasin ensimmäistä lapasta pariinkin otteeseen.

Ensin siksi, että huomasin (intialaisen) peukalokiilan
valmistuttua lapasen olevan kokoa patakinnas. 
Olin neulonut 44 silmukalla kolmosen puikoilla.
Purin resoriin asti ja kavensin 40:een silmukkaan.

Sitten tein (ihan tavallisen) peukalokiilan 
loppuun asti ja vähän pidemmällekin todetakseni,
että nyt on liikaa silmukoita kiilassa (14s.)
Purkasin taas, kunnes kiilassa oli 12s,
ja jatkoin neulomista normaalisti.

Samalla motusin mielessäni,
että seuraavat lapaset teen suosiolla 
heti lasten koossa.
Jos muistan.




No, osasyy tälle kokosekoilulle oli mielestäni langassa. 
Se oli paksumpaa kuin tavallinen 7-veljestä,
ja ihan hitsin karheaa - eikä pelkästään 
heijastavan kuidun vuoksi.
Lanka ei neulottaessa käyttäytynyt toivotunlaisesti.




Valmista tuli kumminkin,
ja hyvin heijastaa!

Hohdokasta meininkiä,
vaikka onkin hyvin harmaat ja tavalliset tumput.
Nämä sopivat hyvin min tummanvihreän takin kanssa.
;)




Oikeita heijastimia on myös aina mukana,
joten näkyvyys on taattu.
Ihan hirvittää, kun iltaisin ei meinaa 
nähdä ihmisiä tuolla liikenteessä,
jos ei ole mitään killutinta takin 
tai laukun kupeessa...
On jo tosi pimeää!

Kaikki ei silti onneksi ole vielä harmaata ja mustaa.
Värejäkin löytyy.
Min sohvannurkassa oli viikonloppuna tällainen
sinisen ja vihreän sävyinen kasa jämälankoja.
Niistä on syntymässä jotain jännää,
kuten toisesta kuvasta näette.




Tai jännää ja jännää, sukat tietenkin!
Vaan millaiset, 
siitä en ole vielä itsekään ihan varma.

Mutta sen tiedän,
että sellaista tarinaa kuin näiden taustalla on,
ei ole ollut vielä yksilläkään neulomillani sukilla.
Sitä tarinaa saatte kuitenkin
odottaa sukkien valmistumiseen asti.
Jotain jännitystä pitää elämässä joskus olla.
;)

Sukkien etenemistä voi muuten Instagramin puolella
(@pipotus) seurata story-osiossa.
Päivitän sinne kuvan jokaisen "raidan" jälkeen.

Notta semmosta.
Joko teillä on kaivettu lapaset esiin?
Entä onko heijastimet jo takinliepeissä?
Mukavaa viikkoa kaikille!
<3

lauantai 2. joulukuuta 2017

2. luukku: Virkatut sydämet osa 1.


Sydämellistä joulukuun 2. päivää!

Tokasta luukusta paljastuu virkattuja sydämiä.
<3




Tämä nätti sydän on helppo ja nopea virkata.
Englanninkielinen, selkeä ohjevideo on
 YouTubessa Girlybunches-kanavalla*täällä*.
Tässä mallissa riittää, että osaa tehdä 
ketjusilmukoita ja kiinteitä silmukoita!

Sydän sopii siis myös viime tipan joulutontuille.
Hyvin ehtii vielä vaikka kuinka monta joulupakettiin!
;)




Mie inspiroiduin tekemään tällä mallilla heijastimen.
Tai no, eihän tämä täytä heijastimen vaatimuksia,
mutta en keksi, mikä tälle olisi sitten se oikea nimitys.
Heijastava koriste?

 Virkkasin sydämen nelosen koukulla Novitan Hohde-langasta,
ja täytteeksi tungin vanua.

Minusta tästä sydämestä tuli 
oikein näppärä vaikka reppuun ripustettavaksi.
(Tein pidemmän ripustuslenkin kuin ohjeessa.)





Ja onhan minulla tällainen punainenkin versio.
Näyttääkö tutulta?
Se on sama, jota vilautin jo *toukokuussa*...
;)




Tämä punainen sydän on ensimmäinen juttu,
jonka tein tähän joulukalenteriin!

Käytin tähän Nalle-lankaa ja muistaakseni kolmosen koukkua,
eli tämä on pienempi kuin tuo harmaa versio.

Sydämen täytteenä on langanpätkiä.
Jep. Mie säästän neuletöistä jäävät langanpätkät, 
ja jemmaan ne purkkiin.
Vuodessa kertyy jo ihan hyvä määrä täytematskua!




Tämä punainen sydän saa koristaa ulko-oven risusydäntä 
ainakin vuoden loppuun asti.
Voi olla, että teen tähän vielä jotain lisäsomisteita
- tai sitten en.
Yksinkertainenkin on kaunista.
Heijastinsydän pääsee pakettiin.

Kyllä nyt on sydämellistä!
Mitäs tykkäät?
Pääseekö koukulle?
;)

Ps. Kuten otsikosta voi päätellä,
niin sydämiä on tulossa vielä lisää...