maanantai 11. tammikuuta 2016

Vanhasta uutta

Mulla on tällaiset (luultavasti tätini tekemät) sukat.
Ne ovat todennäköisesti vanhemmat kuin minä itse.
Ja ne on siniset - ei kuulu lemppareihin.
Mutta ne on silti niin kivat, ohuet ja istuu jalkaan.
Pohjista meinaa vaan paistaa päivä läpi,
kuten ehkä kuvasta huomaa.




Olen myös jo jonkin aikaa haaveillut 
tekeväni kirjoneulesukat ihan itselle.

Niinpä oli saatava sellaiset,
ennen kuin nuo vanhat kuluvat puhki.
Teen vanhoihn toki ehkä uudet terät joskus
mutta miksipä en tekisi uusia versioita,
kun malli on niin kiva?




Eikä mulla mitään muuta 
mallia näihin ollutkaan kuin nuo
vanhat sukat.
Niitä tutkimalla pärjäsi hyvin.




Lopputulokseen olen tyytyväinen!
:)

Ainoa hankala asia näissä oli tuo lumihiutale-kuvio,
se oli vähän turhauttava.
Lisäsinkin siihen vähän tuota vaaleaa kuviota,
etteivät langanjuoksut olisi niin pitkiä.
Noh, onneksi omassa jalassa ei tarvi olla niin priimaa,
joten en viitsinyt purkaa ja tehdä uudestaankaan.

Ja yh - muistin taas, 
miksi mustalla langalla  
neulominen on niin puuduttavaa.
:D

Puikot oli varressa kokoa 3,5 ja resorit ja 
teräosion tein 3:sen puikoilla.
Silmukoita varressa 60,
nilkan resorissa 56 ja
teräosassa 52.
Lankana Nallea.




Että pakkaset jatkukoon min puolesta vaan!
Sain toisen lumilyhdynkin pihalle jo.
Mukavaa viikkoa!
:)